جاذبه های گردشگری دبی
نوشته شده توسط : یوسفی

خانه شیخ سعید :

خانه شیخ سعید دبی از مکانهای دیدنی دبی است که اقامتگاه شیخ سعید آل مکتوم بوده است این خانه بازسازی شده است و در ساخت این خانه معماریهایی از مناطق کویری ایران و جنوب ایران استفاده شده است. این خانه از آهک و ساروج ساخته شده دارای پنج قسمت مجزا و یک حیاط بزرگ است هر قسمت این خانه شامل تعدادی اتاق،مهمانخانه،و یک ایوان است و در حال حاضر کلکسیونی از عکسهای باستانی و تاریخی دبی از قبیل سکه و تمبرهای قدیمی و ... را دارد . گردشگران تور دبی در ساعاتی در روز می توانند از این خانه دیدن نمایند.

گردشگران تور دبی مهر94 می توانند از تماشای این خانه لذت ببرند .


موزه دبی :

یکی از مکانهای دیدنی و جذاب دبی موزه دبی است .این موزه در قلعه ی الفهیدی که در سال 1800 میلادی تاسیس گردید واقع شده است و از بناهای تاریخی دبیاست .در قدیم این مکان به عنوان قلعه برای دفاع از شهر مورد استفاده قرار می گرفت. و در زمانهای دیگر مرکز پادشاهان زندان و حکومت دبی بود.این قلعه از صدف مرجان نیز بنا شده است و سقف این قلعه از گل، ساقه برگ درخت نخل وگچ ساخته شده است.درب ورودی این قلعه از میخکهای آهنی ساخته شده . و جنگهای آن زمان از در و دیوارهای خراشیده نمایان است.در هنگام ورود میتوانید عکسهای هوایی،نقشه های قدیمی خلیج فارس از سال شصت تا هشتاد میلادی مشاهده نمایید.ابزارهای موسیقی این موزه ی تاریخی چنگ،طبل، فلوت و نی است که از پوست بز تشکیل شده است.و همچنین ابزار جنگی آن زمان از قبیل زره ، نیزه، شمشیر، پیکانها،تپانچه در این موزه نمایش داده می شود. گردشگران تور دبی با تهیه بیلیط می توانند از این موزه دیدن فرمایند .

                                                           مسافران تور دبی پاییز 94  که تاریخ علاقه مند می باشند می توانند از تماشای این موزه لذت ببرند .

 

       


 

آبنمای دبی

آبنماهای زیبا دبی در مجاور دبی مال و در دریاچه ی برج خلیفه واقع شده است . سرمایه گذاری این آبنماها 800 میلیون درهم معادل 218 میلیون دلار است . این آبنماهای زیبا در 25 رنگ مختلف و 6600 چراغ استو ارتفاع پرتاب این آبها تا 150 متر است و طول این آبنماها بیش از 200 مترمی باشد . گردشگران تور دبی می توانند از تماشا رقص آب موزیکال این آبنما لذت ببرند .

 همچنین مسافران تور دبی مهر94 می توانند با اقامت در هتل های نزدیک این آبنما به راحتی شاهد این رقص آب شوند .


کافی شاپ یخی دبی

این اولین کافی شاپ در منطقه است که از یخ ساخته شده در دارای ظرفیت حدود 40 الی 50 نفر است.کلیه میز و صندلی های این کافی شاپ از یخ درست شده و برای نشستن روی آن پوست مخصوص انداخته می شود.قبل از ورود به داخل کافی شاپ به هر کدام از مشتریان، لباس های مخصوص داده می شود تا از سرمای محیط در امان باشند. این کافی شاپ در مرکز شهر دبی قرار دارد و گردشگران تور دبی می توانند در حالی  که دمای بیرون 40 درجه است در داخل این کافی شاپ دنیایی از یخ و سرما را تجربه کنند. به مسافران تور دبی پاییز 94پیش نهاد می کنم لحظاتی را در این کافه زیبا سپری کنند .

 


پارک آبی دریم لند دبی

این پارک زیبا دارای 250 هزار مترمربع باغ و محوطه برای مسافران تور دبی مهر94 است و از بزرگ ترین پارک های آبی جهان می باشد.این پارک آبی دارای رودخانه کم تحرک، استخر موج، استخری با شوری زیاد می باشد که گردشگران تور دبی پاییز 94 می توانند بر روی آب آن شناور بمانند. در این پارک  انواع رستوران و کافی شاپ وجود دارد و برای تأمين جاي خواب نیز کلبه هایی برای گردشگران تور دبی درست کرده اند .باغ این پارک بسیار سر سبز با درختانی زیبا مزین شده است.

این پارک هر روز از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر قابل استفاده برای گردشگران تور دبی نیز می باشد . لازم یه ذکر است هزينه‌ ورودي این پارک برای بزرگسالان 100 درهم، براي کودکان 4 تا 12 سال 70 درهم و برای کودکان زیر 4 سال رایگان است. از امکانات این پارک پارکینگ رایگان با ظرفیت بیش از 1500 خودرو می باشد . 

 





:: موضوعات مرتبط: توردبی , ,
:: برچسب‌ها: دیدنی های دبی , جاذبه های گردشگری دبی, جاذبه های توریستی دبی , بهترین جاذبه های توریستی دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: